Treceți la conținutul principal

Cum să-ți începi propria afacere în 8 pași

Ți-ai închiriat o garsonieră sau un apartament și acum ești gata să mai faci o schimbare în viața ta? Te-ai gândit vreodată să iți începi propria afacere, dar nu ai avut curaj? Acum este momentul. 1.        Primul pas pe care trebuie să-l faci e să te documentezi despre domeniul în care vrei să-și începi afacerea. Este foarte important să știi cum stau lucrurile pe piață și de ce anume au nevoie potențialii clienți; 2.        Fă-ți un plan de afaceri – îți alegi segmentul de piață căruia vrei să te adresezi, dar și să îți cunoști competiția. Scopul unui plan de afaceri e să te ajute să obții un împrumut de la bancă; 3.        Parte de brand și logo – dacă te hotărăști să intri în horă, trebuie să joci. Asta presupune să îți creezi o indentitate vizuală pentru a putea fi ușor de recunoscut printre clienți; 4.        Website – odată ce ți-ai creat brandul și logo, ai nevoie de un website, pentru a fi mai ușor de găsit și de contactat. Site-ul trebuie să fie ușor de na

Despre incorectitudinea promovată SEO

Despre incorectitudinea promovată SEO

"Cică să fac SEO. Hai că fac, zic eu cu gândul că bag câteva link-uri şi cuvinte cheie acolo. Hai să scriu... Hai că trebuie să bag PESTE TOT cuvinte cheie. Mă, da’ tu nu pricepi că se nenoroceşte un articol întreg cu nu ştiu câte cuvinte cheie???? Mama ei de cheie! No, bun! Să respirăm! De la capăt! Hai că bag... cuvinte (de dulce, de post... oferta e variată). Stai că iar nu-i bine. Acum se pare că trebuie să scriu şi incorect în limba română. 

De ce? Pentru că dacă îi trece unuia prin cap să caute pe Google apartamente Cluj, o luăm de bună şi uităm că pe acolo trebuie să mai fie şi o amărâtă de prepoziţie „în”. Sau dacă vreau chirii în Cluj, musai am nevoie să scriu chirii Cluj că altfel nu avansez în motoare ... Şi tot nu-i bine că mai trebuie şi cantitate că este expresia cheie cu concurenţă mare. WTF? Cam câtă concurenţă? Răspuns: Ah, vreo juma’ de ţară! Respir! Respir! Respir! („Respir” ăsta nu e cuvânt cheie.).

Până la urmă, Google, pe care eu îl consideram pe bune inteligent, se dovedeşte a fi pe placul celor care tastează leneş, cu prepoziţii mâncate la micul dejun şi astfel promovând greşala... Dar nu contează. Facem SEO. Promovăm la rândul nostru noul trend de avansare în paginile Google şi vom ajunge mâine să tastăm case cu mansardă Cluj, teren de vânzare Cluj, apartamente de închiriat Sibiu, chirii Floreşti şi lista continuă la nesfârşit. Dar dacă vrem să avansăm cu rapiditate şi să ocupăm un confortabil loc la un search pe Google... compromisul e... cheia (nu cuvântul-cheie). Scriem aşadar în continuare... dezamăgiţi, dar cu chei şi cuvinte incorecte.

Zi faină să aveţi! Până data viitoare îmi trece!" D.

Aceasta este, într-o oarecare măsură, opinia unei blogărițe care mi-a trimis articolul pe chat pentru a-l publica aici la Cutărescu'. Un text interesant, de astfel, pe care am ales să-l public pentru a semnala internauții despre incorectitudinea promovată cu ajutorul motoarelor de căutare. Cu ajutorul unui Black SEO, mai corect spus. 
Despre incorectitudinea promovată SEO

În cele ce urmează voi încerca să punctez, din perspectiva mea, ce poate fi corect și ce poate fi greșit atunci când încercăm să promovăm/optimizăm SEO. Nu sunt vreun expert, dar cu siguranță rezultatele aduse de-a lungul vremii la site-urile la care lucram în trecut, mă certifică pentru a da câteva sfaturi.

Fiecare link și fiecare cuvânt/expresie cheie trebuie să aibă un rost într-un text, altfel își va pierde logica. Și cu puțină creativitate se poate găsi o temă de articol prin care să introduci niște expresii cheie, în mod natural, fără să se simtă un efort major.
Pentru o optimizare decentă a unui text, eu, personal recomand ca o expresie cheie să se repete într-un text, undeva la 100-150 cuvinte. Iar link-urile excesive nu-și au locul. Consider că sunt la fel de eficiente maxim 2 link-uri pe un singur text, dar asta depinde de fiecare temă în parte.

Spre exemplu, dacă sunt o agenție imobiliară și am chirii Cluj ca expresie cheie cu care îmi optimizez site-ul, logica e simplă. Îți alegi o temă de articol relevantă, precum "Unde găsim chirii în Cluj". 
Valabil și pentru apartamente. Un exemplu de temă ar fi "Ce tipuri de apartamente din Cluj prezintă interes pentru străini?"

Cu asemenea teme putem avea o mulțime de oportunități în care să inserăm natural expresii cheie, dar atenție! A nu se face exces! Supără cititorul și asta va penaliza Google. Diana se referă, prin "incorect în limba română" la expresiile inserate mot-a'-mot, după cum le caută oamenii prin motoarele de căutare. Case cu mansardă Cluj este greșită, dar dacă vreau să îmi iau o casă cu mansardă prin județul Cluj, aș căuta prescurtat pe net, conștient că Google este capabil să îmi dea rezultatele potrivite. Așadar, nu suntem obligați să scriem greșit atunci când vrem să optimizăm. Nea' Gogu' nu și-a propus să promoveze incorectitudinea, ci s-a adaptat după internauți. Le intuiește ce doresc să caute, le sugerează "Ați dorit să scrieți..." și le dă o formă corectă când greșesc, le furnizează informații corecte și relevante cu prepoziții și tot tacâmul. 

Problema este că în trecut a fost o explozie de Black SEO, prin care site-urile "fantomă" au ajuns în primele rezultate de căutare ale motoarelor de căutare, iar asta a dăunat, indirect și vizitatorilor, sugerându-le sublim, că este "ok" să caute informații în mod eronat. Însă, unii, cunoscători, adesea, sunt, așa cum spune și ea, leneși. Așa ca mine. De aceea există căutări după apartamente de vânzare Sibiu"."
Soluția: conținut de calitate și răbdare.