Ți-ai închiriat o garsonieră sau un apartament și acum ești gata să mai faci o schimbare în viața ta? Te-ai gândit vreodată să iți începi propria afacere, dar nu ai avut curaj? Acum este momentul. 1. Primul pas pe care trebuie să-l faci e să te documentezi despre domeniul în care vrei să-și începi afacerea. Este foarte important să știi cum stau lucrurile pe piață și de ce anume au nevoie potențialii clienți; 2. Fă-ți un plan de afaceri – îți alegi segmentul de piață căruia vrei să te adresezi, dar și să îți cunoști competiția. Scopul unui plan de afaceri e să te ajute să obții un împrumut de la bancă; 3. Parte de brand și logo – dacă te hotărăști să intri în horă, trebuie să joci. Asta presupune să îți creezi o indentitate vizuală pentru a putea fi ușor de recunoscut printre clienți; 4. Website – odată ce ți-ai creat brandul și logo, ai nevoie de un website, pentru a fi mai ușor de găsit și de contactat. Site-ul trebuie să fie ușor de na
Atunci
când vine vorba despre promovarea afacerii, majoritatea firmelor aleg mediul
online pentru a-şi vinde produsele. Fie că vorbim despre un magazin online, sau
despre servicii oferite, sau despre apartamentede închiriat şi vânzări de tot felul, internetul îşi întinde braţele lungi
şi primeşte pe toată lumea. Cu toate acestea, dacă vrei ca promovarea să fie
una eficientă, trebuie să ştii câteva chestii de bază şi să citeşti cu atenţie
trucurile găsite de noi.
1. Un site este esenţial
Da, dar
asta nu înseamnă că poate arăta oricum sau că poţi uita de el cu săptămânile! Obiectivul
tău este să aduci trafic pe site (un trafic mare înseamnă creşterea şanselor de
obţinere a potenţialilor clienţi) de aceea site-ul trebuie să aibă o interfaţă
primitoare, să fie uşor de navigat, să aibă produsele listate în aşa fel încât
să denote profesionalism şi totodată să ofere informaţiile necesare. Nu
contează că listăm săpunuri handmade sau apartamente
de închiriat - totul este să fie
catchy, să atragă, să îndemne la ... adăugat în coş.
2. Atenţie la social-media
Reţelele
sociale joacă un rol important în promovarea afacerii, dar şi a site-ului.
Creează pagini sociale pentru site-ul afacerii tale şi distribuie zilnic
informaţii de calitate dar şi fotografii sugestive cu produsele afacerii tale.
Dacă vorbim despre apartamente de
închiriat ai grijă să ai poze profesioniste deoarece domeniul imobiliarelor
implică sume mari de bani pe care nimeni nu le va risipi la risc. În cazul
obiectelor handmade, încercaţi să le ilustraţi în maniere cât mai atractive (
sub formă de cadou, purtate în mod inedit etc).
3. Promovează videoclipuri cu afacerea ta
Aici
poţi folosi You Tube cu încredere şi poţi distribui filmuleţele în reţelele de
social-media pentru a ajunge informaţia la cât mai multe persoane – posibili
clienţi. Foloseşte creativitatea pentru a crea o prezentare interesantă a
afacerii în general sau a unui produs anume. Video-ul ar trebui să fie însoţit
nu doar de imagini ci şi de text, muzică sau o prezentare verbală.
4. Concursuri pe blog-ul site-ului sau în social
media
Concursurile
sunt o manieră de a atrage trafic pe site-ul tău şi astfel mai multă lume îţi
va cunoaşte gama de produse sau servicii oferite. Cu o minimă investiţie poţi
obţine vizitatorii doriţi şi astfel afacerea ta va fi promovată eficient.
Să îţi
promovezi afacerea în online este una dintre cele mai uzuale metode de promo de
aceea şi concurenţa este una foarte mare. Dacă alegi această metodă de a-ţi
face afacerea cunoscută, atunci trebuie să ştii că necesită o implicare totală
şi foarte multă muncă.
Foto: Income Activator & 911itech .com